woensdag 1 augustus 2012

Het Perron




Ik was er zaterdag om 08.35 uur
 
Perron 13,
Voor € 12,10 
Kon ik hier met de trein 

Tot aan Amersfoort
Tenminste, dat had ik verwacht
Maar het liep anders
Dan ik had gedacht

Perron 13 was niet juist
Er was een bordje neergezet
Amersfoort:  spoor 15
Ik had er niet op gelet

Ik moest naar Berk Taal en Tekst
Voor het volgen van
Een Nederlandse les
Dat doe ik zo nu en dan

Schrijven is mijn doel
Doe dit het liefst de hele dag
Waarover? Bijvoorbeeld over
Alles wat ik op het perron zag

Ik zag mensen
Dik en dun, wit en zwart
Groot en klein, blij en verdrietig
Keek ernaar met smart

Mijn aandacht werd ineens gegrepen
Door een oude man met een enorme schoen
Zeker maat 46 en zijn gehoorapparaat
Kon er niet voor onderdoen

Zijn vrouwtje praatte honderd uit
Maar hij gaf geen geluid
Hij bleef vooruit staren en
Miste de spoorweg fluit

Zo ging de trein aan hem voorbij
En moest hij wachten
Ach, die arme man
Hij is nog steeds in mijn gedachten

Zo waren er meer
Genoeg inpiratie voor een schrijver, op dat perron
Geen wonder dat schrijver Hans Peter Roel
Hier ook iets mee kon

Hij schreef over perron 7 een verhaal
En laat dat verkopen door bol.com
Laat je ook verleiden
De bestellijst is bijna vol

Schrijf hier je recensie
En spaar voor de bol.com cadeaubon
Elke recensie levert een punt op
Bij 5 punten is je kaart vol!

Dan krijg je van mij de bon
Ter waarde van 10,00 euro
Zegt het voort
5 punten heb je zo!

Voor je bestelling:
Klik op de link linksbovenaan de blog, met de tekst:
Ontdek De Kracht Van De Menselijke Geest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten