vrijdag 9 maart 2012

A Little Story A Day / I´ll give it away

En toen...

Ik was bijna zes jaar. Mijn vader liep wat onrustig door de kamer. Ik voelde de bui al hangen. Hij had me wat te vertellen. Het was mijn vader die het altijd woord moest doen als er iets bijzonders te vertellen was. Hij vroeg me bij hem te komen zitten. Hij zat zoals gebruikelijk weer in zijn stoel vlakbij de kachel.  Ik kroop op zijn schoot. Eigenlijk wilde ik niets horen. Ik had een heerlijk leventje en daar mocht geen verandering in komen. Dat dat er wel aankwam werd mij in de daarop volgende minuten duidelijk.

Hij ging me vertellen dat hij terug wilde naar zijn geboortestad Schiedam. Hij wilde weg uit Hillegom, weg uit ons straatje. Dat kon en wilde ik niet geloven. Weet je wel wat dat doet met een kind? Hoeveel spanning en onzekerheid dat met zich meebrengt? Lees met me mee: Verhuizen met kinderen op www.bol.com!





-o-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten