zondag 19 februari 2012

A little Story a day - I'll give it away - 17 - Mindful

Het zintuig "voelen" was sterker ontwikkeld dan die van andere kinderen. Ik was gevoelig. Misschien wel overgevoelig. Later zouden ze dit "high sensitive" noemen. Het zou nog moeten blijken of dit stempel op mijn voorhoofd moest komen.

Al zo jong speelde ik in op en hield rekening met de gevoelens van anderen. Het was bijzonder. Zou daar de drang vandaan zijn gekomen om te kunnen lezen en schrijven? Zou ik daarin mijn eigen ik hebben gezocht? Zodra ik hele zinnetjes kon spreken vroeg ik mijn moeder al of God ervoor kon zorgen dat ik zou kunnen lezen en/of schrijven. Tot die tijd deed ik alleen mijn mond open voor gezonde fruithapjes. Je kunt daar niet jong genoeg mee beginnen, beloofde ik mezelf!

Bewust? Ja, ik denk het wel.

Mindful eten! Zo noemde ik het....
Nieuwsgierig? Klik even op bovenstaande link!

-17-

-17-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten