vrijdag 3 februari 2012

A little Story a day - I'll give it away - 10

Mijn moeder kreeg kippenvel - Mijn vader gaf warmte - en ik? Ik kreeg mijn zin.

Mijn moeder kreeg kippenvel en de hele mikmak van het gehuil en deed precies wat mijn bedoeling was. Weg van thuis. Ze gaf me toen dus al mijn zin. Ze nam me mee naar het hertenpark in het Bloemdaalse bos, het Centrum van Haarlem, of gewoon op visite.

Mijn vader deed ook precies wat de bedoeling was, maar dan anders.
Op visite gaan vond ik  het mooiste wat er was. Ik ging van arm tot arm. Daar lag ik graag. Heerlijk veilig. Ook in de armen van mijn vader. Wij konden dit samen uren volhouden.  Als het maar naast de kachel was.

Hier begon het conflict in mij. Moest ik huilen om mijn zin te krijgen? Of moest ik zo lief zijn dat ze wel zouden begrijpen wat ik nodig had?

-10-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten