dinsdag 10 januari 2012

Slank ben ik nog niet, misschien een inbetweenie ......

Mijn schrijfopdracht voor vandaag!

Zoek in een tijdschrift alle woorden die er voor jou uitspringen.Schrijf ze op. Verbind ze met elkaar en maak er gedicht van.

Ik pakte het blad Vrouw (bijlage van de Telegraaf) van de deurmat. De woorden die mij direct opvielen:
slank, inbetweenie, beauty, lekker, leven, figuur, fijnproever, sfeer,sterren, turbosap, stijl, wellness, zijdezacht, puur natuur.

Mijn gedicht:

Slank zijn  is helemaal in zwang
Puur natuur hoort daar helemaal bij
Maar lekker leven dat past bij mij
Een fijnproever en levensgenieter, dat ben ik Pur Sang!

Slank ben ik nog niet, misschien een inbetweenie
Met een mollig figuur
Maar wel met een enorm goed humeur
En best veel energie

Toch zeggen mijn vriendinnen
Als ik klaag over uiterlijkheden
En alles ben behalve tevreden
Ieder mens een een beauty, diep van binnen

Schoonheid komt van binnen uit
Je moet blijven wie je bent
En zorgen dat men je kent
Die puurheid straal je uit

Toch verlang ik naar een Wellnesskuur
Lekker detoxen met turbodrank, fruit en groene thee
Liggend in een melkbad kijkend naar de sterren en wit als een camee
Zijdezacht, stralend kom je hier uit, helemaal puur

Zo kom je in de sfeer
Van innerlijke kracht
En je huid zijdezacht
Wat is er mooier om iets puurs te geven!

Ben benieuwd naar de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten