dinsdag 3 januari 2012

Mijn eerste schrijfoefening! Zoek een contactadvertentie..schrijf...Wat? Moet ik dat doen?

Ik zal jullie de gehele opdracht besparen. Mijn uitgewerkte oefening laat ik graag zien! Hoop op veel reacties zodat ik een betere schrijfstijl kan ontwikkelen.

Ik mocht op zoek naar een contactadvertentie. Ik mocht op zoek naar de voor mij meest aantrekkelijke persoon. Ik mocht vervolgens vertellen over mijn hoofdpersoon. Wie is dit? Hoe en waar leeft hij? Hoe ziet hij eruit? Wat drijft hem? Waar werkt hij? En vervolgens: Wat werkt hem tegen? Wat is zijn drijfveer en hoe wordt hij tegengewerkt.

Ik heb mijn contactadvertentie gevonden! Hier volgt het verhaal:
Ik koos voor een weduwnaar. Waarom een weduwnaar? Een weduwnaar weet al wat het is om zijn leven te delen met iemand. Een weduwnaar weet ook wat hij mist, anders zou hij geen advertentie gezet hebben. Hij zal een nieuwe liefde vast enorm waarderen. Hij hunkert naar samenzijn, het geven van liefde. Zijn leegte wordt opgevuld. Geen wonder dat hij in zijn advertentietekst schrijft: ik zoek liefde, geef liefde. Precies de woorden die je bij een weduwnaar zou kunnen verwachten.

Een leuke bijkomstigheid is zijn mooie huis in een rustig dorp met veel natuur. Hij voelt zich nog 50 (terwijl hij al 69 is). Daar hou ik van mensen die zich lang jong voelen. Een vrouw met problemen vind hij ook prima. Hij lost ze graag samen op. Hij heeft zelfs gevoel om een vrouw lief te hebben. En nogmaals vestigt hij er de aandacht op dat hij ook veel liefde en geborgenheid en zelfs kleur aan het leven wil geven. " Ons" leven noemt hij dat zelfs.

Hoe durft hij eigenlijk?
Hij durft te vragen om een vlotte en slanke vrouw. Zou hij aan een iets dikkere vrouw niets te bieden hebben? Veel te bieden...en dan noemt hij een mooi huis als eerste. Ik zou liefde voorrang geven aan een huis. Dan voelt hij zich 50, maar heeft wel een lichaam van 69 jaar oud. En zou hij nog werken? Dat zou tenslotte best kunnen als je je nog 50 voelt? Daar ben ik nog niet achter.

Ach, hij heeft nog principes en zegt ook nog dat hij liefde zoekt en geeft. Dus, voor deze man is er vast een vlotte vrouw van 69 te vinden die zich nog 50 voelt en ook niet wil vertellen of ze nog werkt of niet. Misschien heeft zij wel een mooi huis?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten