vrijdag 17 mei 2013

Poezie





Mijn oefeningen uit les 2 van de cursus Poëzie!

Een gedicht in de stijl van de Domineedichters:

Laat u niet verleiden
Door het kwaad
Maar laat u verblijden en
Zaai geen haat

De hemelen gaan open
Voor wie goed doet
Hij is het
Die u behoed

Ervaar zijn wijsheid en kracht
Zijn genade, zijn lijden
Hij heeft u doen bevrijden
Alle uren, elke dag

Volg zijn wegen
Betreed zijn spoor
Geef zijn liefde
Aan uw nakomelingen door

Een gedicht in de stijl van de Tachtigers:

Ik voel onrust, een kerend tij
Alsof er een storm woedt
Diep in mij

Ik zie donker, het licht,
de dalen, de horizon, maar ben
naar binnen gericht

Ik hoor trompetgeschal, een knal,
Het doet pijn, er is iets
in mij geknapt

Ik ruik mest, vers gras
Zou zo graag willen
Dat ik bij je was

Ik voel, ja ik voel
Helemaal niets meer
Snap je wat ik bedoel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten