donderdag 16 mei 2013

Poezië
















Vandaag ben ik gestart met een cursus Poezie. Ik hou van Poezie, omdat Poëzie in de ruimste zin van het woord een literaire vorm is waarvan dichters gebruikmaken als ze stemmingsbeelden en gevoelens met weinig woorden willen weergeven. Hier heb je meteen de definitie van Poëzie te pakken.

De uitwerkingen van de opdrachten wil ik graag met jullie delen. Je reactie/feedback onderaan dit bericht is van harte welkom.

Opdracht:
Probeert u zelf een gedicht te schrijven in de trant van bovengenoemde voorbeeldgedichten.

Gedicht van 1) K. Schippers en 2) De gestorvene van Ida Gerhardt

Uitwerking 1):

In dit gedicht
Is het de taal
Vanuit het niets
Een woord
Een verhaal

Uitwerking 2):

Zeven maal zeven keer vergeven
als het zou moeten, zou ik het doen
maar, toen
was het een ander leven
Zeven maal zeven keer vergeven

Zeven maal zeven keer vergeven
Had ik het maar nooit beloofd
Had jij er maar niet in geloofd
Ons leven
Was slechts een streven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten