dinsdag 19 maart 2013

A little Story A Day - I'll give it away (zusje)



Associeren

Associeer vrijelijk! Zegt Louis Stiller.

Om een onderwerp, een gevoel of een vaag idee los te weken van al te gemakkelijke sporen, helpt het vaak om vrijelijk ideeën, herinneringen, woorden en gebeurtenissen aan elkaar te koppelen (associeren betekent letterlijk 'verbinden': de term werd voor het eerst door de filosoof Locke op deze manier gebruikt. Doe dit aanvankelijk zonder enige belemmering, later scherper en nauwgezetter.

Nou, oke.

44 jaar geleden is het. Mijn leven zou vanaf deze dat compleet anders zijn. Ik was niet meer de enige die mijn vaders hand zou krijgen tijdens een wandeling door de bosrijke omgeving, waar wij vaak vertoefden. Sophia noemden ze haar, welke de betekenis "wijs" heeft. Of het nou zo'n wijze beslissing van die twee (mijn ouders) was, kon ik nog niet met mezelf overeenkomen. Al die aandacht voor mij alleen was zo fijn.

Vandaag, 19 maart 2013 associeer ik de datum vrijelijk met haar geboortedag. Ik heb de aandacht tot nu toe graag met haar gedeeld en doe dat nog steeds. Het is leuk een zus te hebben die je tot in lengte van dagen "mijn zusje" mag blijven noemen.

Zij heeft mij geleerd dat het leven mooier is als je het deelt! Vanavond delen we haar wijn, haar gebak, haar nootjes, etc. Maar morgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten