dinsdag 13 november 2012

Uit het leven gegrepen! De tandprotheticus...

3.11.2012

Mijn notitieboekje gaat overal mee naar toe. Het is verrassend de gesprekken te volgen op straat, in de kroeg, op het werk etc....Elke dag brengt weer een ander leuk verhaal. Ik laat jullie meedelen in mijn verhalen. 


-o-



Sinds mijn tandarts een aantal jaren geleden uit zijn ambt is gezet, heb ik het te doen met een kies of vier minder. Door zijn foute constatering moesten er in eenmaal drie kiezen getrokken worden om verdere ellende te voorkomen.  De vierde kies viel er vanzelf uit.

Omdat mijn nieuwe tandarts de plek van twee kiezen heeft opgevuld met 1 kroon die eruit ziet als een dubbele fruitella leken kronen mij ook geen optie meer.

Zo wie zo wil ik zo snel als mogelijk van het fenomeen tandarts af. Dus besloot ik vandaag zomaar eens wat tandtechnici te bellen.

Mijn verhaal van vandaag gaat over een gesprek met de telefoniste aldaar.



Zij: 
Hallo, met de praktijk en assistente van de tandprotheticus.
Ik:
U spreekt met...goedemiddag.
Zij: 
Wat ken ik voor je doen?
Ik:
Graag zou ik van u weten of het mogelijk is de vier gaten in mijn mond op te vullen met een plaatje of partitiele prothese?
Zij:
Ja hoor wijffie, dat kan
Ik:
Kunt u me daar meer over vertellen?
Zij:
Nou, je moet wel zorgen dat je aan twee kanten kiezen mist, anders ken de boel niet blijven hangen. Er is dan een probleem met de zwaartekracht. En laat de tandprotheticus er eerst maar naar kijken. Misschien vind ie het beter het hele zaakie eruit te laten trekken en een volledige prothese aan te smeren.
Ik:
Wat zou het me gaan kosten, een plaatje met vier kiezen?
Zij:
Het kost je maar € 150,00 eigen bijdrage als je TOP verzekerd bent
Ik:
Oh, dat valt mee
Zij:
Ja maar wijffie, heb je wel gedacht aan je eigen risico van € 350,00. Want wij kennen niet eerder als volgend jaar. Ja, het is echt achtelijk. Hou moet je dat nou betalen, joh? Mijn moeder koop gewoon geen nieuwe kleren, maar ik wil nog wel eens graag een nieuw jurkie
Ik
Dank u wel mevrouw, een nieuw jurkie staat ook niet mooi als er een hoofd boven zit met vier grote gaten in het gebit.

U heb helemaal gelijk. Ha Ha. Tot snel dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten