woensdag 28 december 2011

Een onbeschreven blad!



Een onbeschreven blad is er om beschreven te worden,

Maar waarover zou geschreven moeten worden? Wat inspireert? Wat boeit?

Als ik over mijn eigen leven wil schrijven, is dat dan wel boeiend genoeg? Want, in principe ben ik nog steeds een onbeschreven blad. Nooit heb ik opgetekend wat ik per dag deed, voelde, ervaarde, besefte etc. Ik besef me dat schrijven communicatie is. Communicatie met de wereld om je heen.

Gisteren had ik zo'n ervaring. Ik schreef ik op http://vintagelein.blogspot.com  over Vintage kaarten en mensen waarnaar ik die zou kunnen sturen. Nooit had ik verwacht hier een antwoord op te krijgen. Maar twee mensen blijken in ieder geval gisteren een kaartje te hebben verdiend. En ik verzeker je. Ze gaan er eentje van mij ontvangen. Een persoonlijke kaart. Met de hand geschreven. Want ik kan natuurlijk geen Schrijf'Lein starten en een niet-handgeschreven kaart sturen. Misschien schrijf ik er wel een gedichtje in en maak er zo mijn persoonlijk wens van voor de persoon in kwestie.

Mooi, om in een tijd van de digitale snelweg eens op een zandpad te lopen en wat hobbeltjes tegen te komen. Ik moet tenslotte wel mijn pen pakken, schrijven, een postzegel plakken en naar de brievenbus lopen.

Maar wie weet? Kom ik nog wel iemand tegen die ik kan inspirerent en ervoor kan zorgen dat ook zijn blad niet onbeschreven blijft.

Want mensen die schrijven die blijven
Voortleven  in herinneringen
En zorgen voor een beschreven blad
Ze verdienen het
Aandacht te krijgen
Aan deze mensen heb je wat!

Daarom start ik 1 januari 2012 met Schrijf'Lein. Geen idee waar het toe gaat leiden. In  ieder geval ga ik schrijven, schrijven en nog eens schrijven.

Ik hoop op een interactieve blog met heel veel reacties en volgers!

2 opmerkingen:

  1. Het is lekker om te schrijven.
    Een beetje opkloppen
    Gerechtvaardigd liegen
    Alles mag
    Je buurman heeft een groene neus
    en zijn vrouw een blauwe
    We hechten er geen waardeoordeel aan
    Je maakt er iets door mee.

    Want: waarom hij groen. Blauw snappen we wel.
    Nou... dát kun je dan bijv. gaan Verzinnen.
    Dat is schrijven.
    Ook is schrijven als het echt is.
    En je jezelf verlost van een vracht.
    Of deel wilt maken van veel geluk.
    Dan is er geen woord verzonnen.
    Maar verzonnen of niet, je purkt gevoel los.
    Met schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Samen schrijven maakt het helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen